söndag 2 december 2012

Pepparkakshjärtan i filt


Eftersom vi har ett gatuhus tycker jag om att göra det fint i våra fönster. Under några år försökte jag med riktiga pepparkakshjärtan i våra fönster men det fungerade inte alltid så bra. Därför fick jag en idé om att göra ett alternativ i filt och bomullsband. Jag tycker det är ganska genuina material så det känns ändå okej. (Pepparkaksdoften kan man fixa genom att lägga in några färdigköpta pepparkakor i svag ugnsvärme.)

Jag har använt kraftig filt som är 5 mm tjock, sicksackband av vit bomull samt rött bomullsband. Allt finns att köpa hos Panduru Hobby. Som mall använde jag en jättestor pepparkaksform i metall och sedan klippte jag ut mina hjärtan med sax. Bomullsbanden klistrade jag fast med textillim. Hål för rött band gjordes med håltång. Mina filthjärtan är 20 cm höga och 19 cm breda.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar